Week van het Badminton.

Augustus 2012 Nijkerk Week van het Badminton: maak op dinsdag 18 en donderdag 20 september kennis met badminton! Kom een balletje slaan bij BC Nijkerk.

BC Nijkerk in Nijkerk organiseert op dinsdag 18 en donderdag 20 september as. een Open speelavond voor senioren in de Week van het Badminton. Iedereen van 18 jaar en ouder die eens gratis en geheel vrijblijvend een balletje wil slaan, is dan van harte welkom. Kom dus op 18 of 20 september naar Sporthal Watergoor aan de watergoorweg in Nijkerk.

Je krijgt een uitleg van de spelregels, een training en daarna kun je zelf een wedstrijd spelen. Ook geven we een demonstratiewedstrijd.

Wil je graag meedoen, stuur dan een bericht naar nijkerk@badminton.nl Met vermelding van je naam, geboortedatum, telefoonnummer en emailadres.

Oud-topspeler, Olympisch kwartfinaliste (Athene, 2004) en de voormalige nummer 3 van de wereld in het gemengd dubbelspel, Lotte Jonathans, is ambassadeur van de Week van het Badminton. “Badminton is niet alleen een leuke, gezonde en sociale sport, het is ook zeer toegankelijk. Iedereen kan het doen. Je kunt er voor kiezen om wedstrijden te spelen, maar je kunt ook recreatief met de sport bezig zijn. Het maakt eigenlijk niet uit. Ik hoop dat veel niet-badmintonners de uitdaging willen aangaan om kennis te maken met deze sport, maar ook dat zij zullen ontdekken wat voor fantastische verenigingen er in Nederland zijn die deze sport aanbieden.” Volg Lotte Jonathans via twitter: twitter.com/lottejonathans.

Badminton op de kaart

Clemens Wortel, voorzitter van Badminton Nederland, wil met de Week van het Badminton de badmintonsport op de kaart zetten. “Ik nodig iedereen graag uit kennis te maken met deze fantastische sport, die geen leeftijdsgrens kent, die je conditie ondersteunt, die je geest scherp houdt en waarmee je vrienden voor het leven maakt. Kortom een stoere en flitsende sport!”
Alles over de Week van het Badminton is te vinden op www.badminton.nl www.facebook.com/BadmintonNederland en www.twitter.com/badm_nederland.