Degradatie voor BC Nijkerk

zondag 29 januari 2012 NIJKERK

Het was al een tijdje bekend maar afgelopen zondag is het een feit geworden. BC Nijkerk degradeert uit de vierde divisie van de landelijke badmintoncompetitie. In sporthal Watergoor werd er met 2-6 verloren van OSM Badminton uit Maarssen.

In de laatste competitiewedstrijd van het seizoen werd er door het team sterk gestart. Het herendubbel van Econ Los en John Ham heeft opnieuw tot het eerste winstpunt voor BC Nijkerk geleid. Het Nijkerkse duo, in 2012 ongeslagen gebleven, won in drie sets. (17-21, 21-10, 21-17). Het damesdubbel van Rosita Stolwijk en Marissa Meijer kwam ook in deze ronde duidelijk tekort (10-21, 12-21). Econ Los kwam in de eerste herenenkel uit tegen de zeer stabiele, oud Nederlands kampioen, Uun Santosa. Deze 56 jarige maar nog zeer fitte speler bezit zeer veel ervaring en is daarmee van bijzonder vaste waarde voor het team uit Maarssen. (11-21, 12-21). Rosita Stolwijk startte sterk in haar damesenkel partij. Met een 18-14 voorsprong in de eerste set sloeg het ongeluk toe en blesseerde zij zich aan haar enkel. Zij kon de wedstrijd niet meer uitspelen en later in het eerste gemengd dubbel niet meer uitkomen voor het team. Wiesja van de Beek speelde in zijn herenenkel een heel goed niveau. Het was een mooie en vooral spannende partij. Dit keer kon Wiesja in de beslissende derde set goed doordrukken en de wedstrijd in een winstpunt omzetten. (21-19, 19-21, 21-15) Marissa Meijer speelde in haar damesenkel opnieuw een prima wedstrijd. Haar niveau heeft zich in dit seizoen duidelijk verbetert maar voor in deze klasse is dat nog net niet voldoende. (9-21, 12-21) John Ham speelde in zijn gemengd dubbel met invaller Rina Tissen. Een lastige partij tegen een goed ingespeelde tegenstander. (12-21,10-21) Ook Wiesja en Marissa konden helaas niet nog een winstpunt voor BC Nijkerk binnen halen. (14-21, 8-21) Eindstand 2-6.