Twee wedstrijdpunten voor BC Nijkerk

zondag 23 januari 2012 NIJKERK

Afgelopen zondag speelde BC Nijkerk thuis tegen ’T Veen 1 uit Veenendaal. De eerste ontmoeting eindigde in een 8-0 winst voor Veenendaal. Genoeg motivatie voor BC Nijkerk om op volledige sterkte te revancheren.

Het herendubbel van Econ Los en John Ham leverde meteen het eerste wedstrijdpunt voor Nijkerk op. Door goed samenspel en sterk van start te gaan, werd de winst knap in twee sets behaald (21-17, 21-17). Het damesdubbel van Rosita Stolwijk en Marissa Meijer begon stroef. Zij moesten in het spel komen tegen het lastige en vaste spel van hun tegenstanders. De tweede set verliep veel beter maar helaas net niet voldoende om de set te winnen (8-21, 17-21). Met een gelijke stand werd er begonnen aan de singles. Econ had moeite met zijn zeer ervaren tegenstander die constanter speelde. In de eerste set kon Econ nog goed meekomen maar daarna nam zijn tegenstander de overhand (15-21, 12-21). Rosita had tegelijkertijd ook veel moeite met het bijna foutloze spel van haar tegenstander. In de eerste set had Rosita geen enkele kans. Toch herpakte ze zich in de tweede set goed en speelde zeer gevarieerd, een manier om haar tegenstander meer onder druk te zetten en fouten af te dwingen. Het werd in deze set nog behoorlijk spannend, maar net niet genoeg voor een derde set (8-21, 17-21). Wiesja van de Beek kon de eerste set net niet pakken ondanks de mooie punten en ook de tweede set ging naar Veenendaal (20-22, 15-21). De tweede damesenkel werd gespeeld door Marissa. Zij ging sterk van start en sleepte hierdoor de eerste set binnen. Het spel verliep erg gelijk op en de tegenstanders waren aan elkaar gewaagd. Helaas moest de partij tot een derde set komen waarin de knie van Marissa weer opspeelde. Het was een van haar beste singles van het seizoen maar helaas net niet genoeg voor een winstpunt (21-18, 16-21, 12-21). Er waren nog twee gemengddubbels te spelen. John en Rosita maakte het heel spannend met een driesetter. Door middel van aanvallend en snel spel probeerden zij punten af te dwingen. Het was lastig maar het duo hield hun hoofd erbij en zorgden voor het tweede wedstrijdpunt voor de Nijkerkers (21-19, 18-21, 21-19). Wiesja en Marissa begonnen de mix veelbelovend en haalden de eerste set overtuigend binnen. In de tweede set lag het initiatief duidelijk bij de tegenstanders en begon het Nijkerkse duo fouten te maken. De derde set ging eerst nog gelijk op maar halverwege verzwakte het spel van Wiesja en Marissa en ging de winst naar Veenendaal. Eindstand BC Nijkerk – ‘T Veen 2-6.

Zondag 29 januari speelt BC Nijkerk haar laatste wedstrijd van het competitieseizoen thuis om 13.15 uur tegen OSM Badminton uit Maarssen.