Geen cadeautjes voor BC Nijkerk

Zaterdag 3 december 2011 Nijkerk

Op zaterdag speelde BC Nijkerk de uitwedstrijd tegen nummer 5 van de ranglijst BC Leerdam.

In het herendubbel van Econ Los en John Ham ging het lang gelijk op. Aan beide zijden werd niets weggegeven, er werden weinig fouten gemaakt. In de beslissende derde set verslapte het spel van de Nijkerkers en ging de partij alsnog naar Leerdam (21-18,18-21,21-13). Het damesdubbel van Rosita Stolwijk en Marissa Meijer werd minder voortvarend gestart, toch herpakten zij zich in de tweede set maar dat was onvoldoende om er nog een derde set uit te halen.

Econ Los werd in zijn enkelpartij direct door de tegenstander onder druk gezet. Econ wist hier redelijk goed mee om te gaan maar de vastheid en scherpte van de tegenstander maakte het verschil. Rosita Stolwijk kon in haar enkelpartij onvoldoende tegenstand bieden aan het sterke spel van haar tegenstander, dit in tegenstelling tot de thuiswedstrijd. Tussenstand 4-0 voor Leerdam. De enkelpartij van John Ham was een partij van lange rally’s met ‘werkbadminton’. Geen van beiden scoorden direct en beide heren gaven zich niet gewonnen. In de eerste set kon John een lichte achterstand niet meer ombuigen deze werd verloren. De tweede set was erg spannend. Het spel werd goed opgebouwd en was heel aantrekkelijk om naar te kijken. Een matchpoint op 20-19 werd nog rechtgetrokken maar met twee hele mooie punten op het goede moment voor Leerdam werd de partij door John verloren (21-16,23-21). Marissa Meijer speelde een prima partij, met een aantal mooie punten. Kracht ontbreekt nog na haar blessure. Opnieuw een wedstrijdpunt voor Leerdam.

Ondanks de grote achterstand was het uitgangspunt voor de gemengd dubbels minimaal één partij winnend af te sluiten. Er werd op twee banen gelijktijdig gestart. Econ en Marrissa speelden een goede wedstrijd met voldoende mogelijkheden maar kwamen uiteindelijk net te kort (21-17,21-17). John en Rosita startten zeer matig maar kwamen aan het einde van de eerste set beter in hun spel. In de tweede set dwongen zij de tegenstanders in de verdediging en behielden zij goed het initiatief. In de derde set ging de partij gelijk op en was ieder punt een belangrijke. Bij een stand van 19-20, het eerste matchpoint voor John en Rosita werd de rally met een heel mooi punt winnend afgesloten en dus ook het enige wedstrijdpunt van die dag binnengehaald (21-11,16-21,19-21). Eindstand van de wedstrijd: 7-1.

Zondag 11 december speelt BC Nijkerk thuis tegen BC Culemborg om 13:15.