Beter spel BC Nijkerk leidt niet tot resultaten

Zondag 27 november 2011 Nijkerk

Afgelopen zondag speelde BC Nijkerk in sporthal Watergoor haar eerste return wedstrijd tegen BC Iduna uit Utrecht, de nummer één van de ranglijst. Met volle moed werd er gestart in de hoop enkele punten binnen te halen.

In het herendubbel hadden Econ Los en John Ham het zwaar. De tegenstanders startten in een hoog tempo en liepen snel uit. In de tweede set speelden de Nijkerkers beter maar de heren van Iduna waren te sterk. Het damesdubbel van Rosita Stolwijk en Marissa Meijer ging helaas niet beter. Zij waren niet opgewassen tegen het aanvallende spel.

Econ Los had gevoelsmatig wat recht te zetten en deed dat ook. De eerste set in zijn herenenkel ging naar Iduna, maar daarna was en bleef het heel erg spannend. De heren waren duidelijk aan elkaar gewaagd. Een derde set moest beslissing geven, met hierin lange rally’s en hele mooie punten, fysiek een zware partij. Ondanks een matchpoint voor Econ ging uiteindelijk de winst toch naar Utrecht. (10-21, 21-18, 22-24). Het publiek kreeg nog meer moois te zien want tegelijkertijd op de baan naast Econ speelde Rosita Stolwijk ook een hele sterke en vooral spannende wedstrijd. Het was een gevarieerd spel waarbij de punten over en weer vielen. In de eerste set ging het steeds gelijk op, er was strijd om ieder punt. Rosita kwam op setpoint maar de set ging toch nog in de verlenging naar Iduna. In de tweede set was het goede spel van beide dames er niet minder op geworden en was het dit keer Rosita die set- en matchpoint tegen wist om te buigen naar winst. Ook in haar partij dus een derde set nodig. Het bleef spannend waarbij beide speelsters sterke fasen kenden en daar verschillen maakten. Helaas was het Iduna die de laatste fase met de beslissende 5 punten het betere spel toonde. Opnieuw BC Nijkerk die aan het kortste einde trok. (20-22, 23-21,16-21). De tweede herenenkel werd gespeeld door John Ham, dit omdat Wiesja van de Beek afwezig was. Het afwisselende spel van de tegenstander was voor John in de gehele partij lastig mee om te gaan. Maar ondanks dat haalde John knap de tweede set binnen. In de derde set helaas weinig spanning en opnieuw winst voor Iduna (18-21, 21-18, 11-21). Marissa Meijer kon geen verschil maken bij haar sterkere tegenstander. Haar knie speelt nog steeds op, voornamelijk in de enkelpartijen, voluit spelen lukt nog daarom nog niet. Ook beide gemengddubbels gingen in twee sets naar Iduna waarmee de eindstand op 0-8 kwam, opnieuw geen punten voor de Nijkerkers.