Teleurstellend resultaat BC Nijkerk

Zaterdag 19 november 2011 Nijkerk

Zaterdagmiddag trad het eerste team van BC Nijkerk aan in Veenendaal tegen BC ’t Veen. De badmintonners liepen op tegen de grootste nederlaag van dit seizoen. De Nijkerkers konden geen partij in winst omzetten. De teleurstelling was dan ook groot.

Het herendubbel van Econ Los en John Ham kwam in de tweede set dichtbij maar maakten net een paar fouten teveel (21-15, 21-19) De dames Rosita Stolwijk en Marissa Meijer begonnen slecht maar herpakten zich in de tweede set. Ze konden uiteindelijk nog punten overtuigend binnenhalen maar de achterstand was te groot (21-9, 21-15) Ook in de enkels waren de verschillen te groot. Econ Los had van de vier enkelpartijen de meeste kansen en speelde in de tweede set voor de winst van de set. De verlenging ging uiteindelijk toch naar Veenendaal en daarmee de winst van de partij. Ook Wiesja van de Beek kwam in de eerste set dichtbij, maar zijn tegenstander schakelde in de tweede set nog een tandje bij en haalde deze overtuigend binnen. Rosita Stolwijk speelde een kansloze wedstrijd. Het spel van haar tegenstandster was goed en bijna foutloos. Rosita probeerde steeds het spel te veranderen maar kwam er geen enkele keer doorheen. Marissa Meijer speelde een prima wedstrijd, ondanks de regelmatig opspelende knie. Het niveau in deze landelijke divisie is voor haar moeilijk maar zij dwong toch behoorlijk wat fouten af bij haar tegenstandster.

Hoop was er in het gemengd dubbel van John en Rosita. Zij hadden samen nog maar één partij verloren dit seizoen en begonnen verrassend sterk. De hele eerste set waren zij het die het spel bepaalden en kwamen zelfs op 4 setpoints te staan. Desondanks was het ’t Veen die de set met 23-21 binnenhaalde. In de tweede set gebeurde het omgekeerde. ’t Veen speelde het spel slim waar het Nijkerkse duo nauwelijks antwoord op had. Maar John en Rosita kwamen knap terug en het werd toch nog spannend 18-21, net niet genoeg om een derde set af te dwingen. Het gemengd dubbel van Wiesja en Marissa kwam te kort en ook deze ging overtuigend naar ’t Veen. Eindstand 8-0 en de conclusie na de eerste helft van de competitie is dat degradatie onvermijdelijk lijkt.

Zondag 27 november speelt BC Nijkerk haar eerste return wedstrijd in sporthal Watergoor om 13.15 uur tegen de koploper Iduna uit Utrecht.