Twee punten voor BC Nijkerk

Zondag 30 oktober 2011 Nijkerk

Afgelopen zondag speelde BC Nijkerk in Maarssen tegen nummer drie van de ranglijst OSM Badminton. In dit team speelt Uun Santosa, meervoudig Nederlands kampioen herenenkel en herendubbel in de jaren 80 en dit jaar deelnemer tijdens het WK badminton 55+ in Vancouver. Beja van der Veer viel in voor Marissa Meijer.

Het herendubbel van Wiesja van de Beek en John Ham ging moeizaam van start, maar bood toch voldoende kansen. De tegenstander speelde goed waarbij de ervaring en het goede spel van Uun Santosa de doorslag gaf. Met veel schijn en gekapte slagen werd het spel slim gespeeld. Desondanks waren er setpoints voor de Nijkerkers door de jonge wat onervarener dubbelpartner meer onder druk te zetten. Toch ging de winst na verlening in de tweede set naar OSM (21-17,22-20).

Ook het damesdubbel ging in twee sets naar OSM (21-8,21-9). Wiesja van de Beek mocht in het eerste herenenkel uitkomen tegen Uun Santosa. Duidelijk een maat te groot en wederom een wedstrijdpunt voor OSM (21-9,21-9). Het damesenkel van Rosita Stolwijk werd in de eerste set een ware thriller, er werd voor iedere punt zwaar gestreden. Deze set werd in de verlenging door Rosita gewonnen, op karakter. De twee daaropvolgende sets zette de tegenstandster meer druk en pakte knap de winst in deze partij(22-24,21-11,21-11).

Het eerste wedstrijdpunt voor Nijkerk kwam uit het herenenkel van John Ham. Zijn jonge tegenstander speelde zeker niet slecht, maar door effectief spel van John dwong de Nijkerker veel fouten af (21-7,21-12). Voor invalster Beja van der Veer ligt het niveau in deze landelijke competitie te hoog maar desondanks bouwde zij aan het begin van de tweede set toch een kleine voorsprong op (21-2,21-7). Het gemengd dubbel van Wiesja en Beja ging na wat mogelijkheden in de tweede set ook naar OSM (21-4, 21-13). Het gemengd dubbel van John en Rosita startte moeizaam maar door beter spel in de tweede set werd een derde set afgedwongen. John en Rosita startten sterk in het begin van deze set maar hadden erna een hele tijd geen antwoord op de veranderde tactiek van de tegenstander. OSM nam initiatief en leek de partij te winnen maar op het laatste moment hielden de Nijkerkers het hoofd koel en pakte de winst en het tweede wedstrijdpunt (21-17,15-21,19-21). Eindstand OSM Badminton – BC Nijkerk: 6-2

Zondag 6 november speelt BC Nijkerk om 13.30 uur in sporthal Watergoor tegen Stuban uit Nijmegen.