BC Nijkerk onderuit

Zondag 9 oktober 2011 Nijkerk

BC Nijkerk trad afgelopen zondag aan tegen Inside 82 uit Baarn. Een sterke tegenstander waar van wordt verwacht dat deze zich zal mengen in de titelstrijd. Bij de Nijkerkers ontbraken Econ Los (ziek) en Marissa Meijer (blessure). Het gehavende Nijkerk liep tegen een forse nederlaag aan.

Het herendubbel van John Ham en Wiesja van de Beek was niet opgewassen tegen het ervaren duo uit Baarn, één van de sterkste dubbelcombinaties in deze competitie (6-21, 10-21). Het damesdubbel viel eveneens ten prooi aan de Baarnse dubbelaars. Rosita Stolwijk en Jenny Triep (die Marissa verving) kwamen in de tweede set nog wel dichtbij maar de Baarnse dames lieten zich niet verrassen (9-21, 16-21). Ook de eerste herenenkel was voor Inside. Wiesja speelde te wisselvallig wat tegen deze tegenstanders wordt afgestraft (12-21, 12-21). In de eerste damesenkel deed Nijkerk wel van zich spreken. Rosita verloor de eerste set nog nipt maar was in de tweede en derde set duidelijk de betere en trok deze partij overtuigend naar zich toe (23-25, 21-11, 21-13). In de tweede herenenkel lukte het John niet om de Nijkerkers het tweede wedstrijdpunt te bezorgen. In de tweede set ging het lang gelijk op maar aan het slot was het toch weer Inside dat aan het langste eind trok (8-21, 15-21). Ook Jenny kwam tekort in haar damesenkel (11-21, 15-21).
Het eerste gemengddubbel was een ware thriller. John en Rosita wonnen de eerste set in verlenging met 22-20 en kregen in de tweede set een aantal matchpoints maar moesten in de verlenging toezien hoe Inside door het oog van de naald ging en er een derde set uit sleepte (28-30). In de derde set was het weer erg spannend maar aan het slot maakte Inside het verschil (16-21). In het tweede gemengddubbel lukte het Jenny en Wiesja net niet om er een derde set uit te slepen (13-21, 17-21). De Nijkerkers maakten een paar fouten teveel waardoor Inside een 1-7 eindstand op het scorebord bracht. Op 30 oktober speelt BC Nijkerk de volgende competitiewedstrijd, uit tegen OSM Badminton.