4 wedstrijdpunten voor Nijkerkse badmintonners

Zondag 2 oktober 2011 Nijkerk

In en tegen Culemborg heeft BC Nijkerk gelijk gespeeld en dus 4 wedstrijdpunten mee naar huis genomen
In de eerste partij was het gelijk duidelijk: iedere punt is belangrijk. De heren Econ Los en John Ham waren na het nipte verlies in hun dubbel van vorige week er extra op gebrand om deze partij in winst om te zetten. Een ware thriller met een positief eindresultaat! (21-14, 18-21, 19-21) Marissa Meijer is nog steeds geblesseerd en Corrie van Kasteel viel voor haar in. Samen met Rosita Stolwijk speelde Corrie een prima wedstrijd, maar de ervaren tegenstandsters behielden de controle (21-12, 21-13). Econ Los was in zijn herenenkel niet echt gelukkig. Door het snelle en variërende spel van zijn tegenstander kon Econ niet in zijn eigen spel komen, een teleurstellende uitslag (21-11, 21-9). Rosita Stolwijk zorgde voor het tweede wedstrijdpunt. De eerste set bood nog voldoende spanning en werd in de verlenging gewonnen. De tweede set was toch de ervaring die de doorslag gaf (22-24, 14-21). Tussenstand 2-2. John Ham had de eerste set nodig om tegen de geroutineerde speler zijn ritme te vinden. De tweede ging hem wat beter af en een derde set moest de beslissing brengen. Een bekeken en goed opgebouwd spel zorgde voor de dikverdiende winst (21-16, 16-21, 21-9). Corrie kon in haar singel goed het verschil ervaren in tempo en techniek in deze klasse (21-9, 21-9). De gemengddubbels moesten de beslissing brengen. Econ en Corrie konden geen verschil maken (21-8, 21-11). Gelijktijdig aan deze partij speelden John en Rosita. Eerste set verliep wat rommelig maar was erg spannend. In de tweede set veel onnodige fouten en ook in deze partij weer een derde en beslissende set nodig. De heer van Culemborg was tactisch sterk en lastig te bespelen, maar John en Rosita lieten opnieuw zien dat zij een prima duo zijn. Het vierde wedstrijdpunt was een feit (19-21, 21-13, 17-21).

Aanstaande zondag speelt BC Nijkerk om 13.15 uur in sporthal Watergoor tegen Inside 82 uit Baarn.