BadmintonClub Nijkerk start seizoen met ruim verlies

Zondag 18 september 2011 Nijkerk

BC Nijkerk is in haar nieuwe seizoen gestart met 7-1 verlies in Utrecht tegen Iduna. De samenstelling van het eerste team van Nijkerk is ten opzichte van vorig seizoen wat gewijzigd. Caterina van Dunschoten heeft aangegeven niet meer als vaste speelster in de competitie uit te komen. Rosita Stolwijk neemt daardoor de positie van eerste dame over. De jonge speelster Marissa Meijer is nieuw binnen het team en speelt tweede dame. Nijkerk speelt met dezelfde drie heren Econ Los, Wiesja van de Beek en John Ham. Laatst genoemde speelde afgelopen zondag niet mee. Econ Los en Wiesja van de Beek startten in de eerste competitiewedstrijd hun herendubbel met een driesetter. In de partij waren voldoende kansen, maar het lukt de heren niet om deze voldoende te benutten (13-21,21-13,21-16).

Het damesdubbel komt op dit niveau nog tekort en werd met ruime cijfers in twee sets verloren (21-8,21-11). Eerste herenenkel van Econ Los begon onwennig maar in de tweede set liep deze beter. Uiteindelijk kon deze set toch niet in winst worden omgezet. (21-11,21-17)Rosita Stolwijk leek goed op weg in de eerste set. Er werd geknokt voor ieder punt, maar trok uiteindelijk aan het kortste einde (21-19,21-15)
Wiesja van de Beek speelde goed en kon op de beslissende momenten de punten pakken. Hij stelde het enige wedstrijdpunt van die dag veilig (21-13,19-21,18-21). Marissa Meijer had het moeilijk in haar eerste enkelpartij in deze klasse. Qua spel en vooral tempo een hele verandering. (21-8,21-5)
Het gemengddubbel van Econ en Rosita leek mogelijkheden te hebben maar in de tweede set namen de fouten de over hand (21-17,21-12) Wiesja en Marissa speelden een hele goede wedstrijd. De tweede set werd overtuigend gewonnen. Helaas kon het goede spel niet tot het tweede wedstrijdpunt leiden
Zondag 25 september speelt BC Nijkerk om 13.00 uur in sporthal Watergoor tegen Leerdam