BC Nijkerk verliest van Culemborg

zondag 24 januari 2010 NIJKERK - Het is, zondag 23 januari, de Nijkerkers niet gelukt om de spanning bovenaan de ranglijst te bewaren tot de allerlaatste wedstrijd van het seizoen. De koploper Culemborg is met 7 punten tegen BC Nijkerk verder uitgelopen op de nummer 2 Thiela. Het Nijkerkse team miste 2 basisspelers waardoor het geen stand hield tegen het zeer ervaren Culemborg. Beide dubbels gingen in 2 sets verloren.

Ook het meestal winnende damesdubbel Caterina van Dunschoten en Rosita Stolwijk hadden geen antwoord op het vaste spel van hun tegenstanders. De herenenkel partij van invaller Dico Tijssen ging vrij eenvoudig naar zijn tegenstander uit Culemborg.

Caterina van Dunschoten haalde het enige wedstrijdpunt voor de Nijkerkers binnen en liet zien waarom zij dit seizoen de sterkste dame is van het hele deelnemersveld. John Ham herpakte zich in zijn herenenkel na verlies in de eerste set en won de tweede set. Het leek er op dat hij de partij kon binnenhalen omdat zijn tegenstander een knieblessure opliep. Maar de geslepen speler uit Culemborg paste zijn tactiek steeds aan en wist toch nog knap de partij naar zich toe te trekken.

Rosita Stolwijk kwam in de tweede set dichtbij en kon er een verlenging uitslepen maar in tegenstelling tot vorige week kon ze het laatste en winnende punt niet meer tegenhouden.

Het gemengd dubbel van Dico en Caterina ging overtuigend naar Culemborg. Het gemengd dubbel van John Ham en Rosita Stolwijk was een sterke partij. Na 2 spannende sets konden de Nijkerkers helaas geen extra wedstrijdpunt voor het team binnenhalen maar waren wel tevreden over het spel. Eindstand Culemborg 1 - BC Nijkerk 1: 7-1

BC Nijkerk staat nog wel op een (inmiddels gedeelde) vierde plek en speelt aanstaande zondag hun laatste competitiewedstrijd van dit seizoen in en tegen Houten.