Badmintonclub Nijkerk deelt de punten met concurrent

maandag 17 januari 2011 NIJKERK - De laatste thuiswedstrijd van BC Nijkerk voor dit seizoen was tegen de directe concurrent BC Lobbers uit Wageningen. Het eerste team van deze studentenvereniging staat op een stevige derde plaats op de ranglijst, één plaats hoger dan de Nijkerkers. Bij aanvang de dubbels werd direct duidelijk dat de teams redelijk aan elkaar gewaagd waren. Het herendubbel van Wiesja van de Beek en John Ham ging vooral in de tweede set gelijk op, maar de Nijkerkse heren maakten overall net iets meer fouten en dat maakte uiteindelijk de beslissing (13-21 en 19-21).

De dames Caterina van Dunschoten en Rosita Stolwijk wonnen hun partij wel (21-18 en 21-17). De eerste herensingel van Wiesja van de Beek werd verloren. De eerste set ging erg gelijk op maar in de tweede set kon Wiesja het spel niet meer vasthouden (20-22 en 11-21).

Rosita en John in spannende strijd verwikkeld.

De eerste damessingel van Caterina van Dunschoten werd met sterk spel wel gewonnen en trok de stand weer gelijk (21-19 en 21-12). In de tweede herensingel keek John Ham snel tegen een grote achterstand aan, maar werkte deze weg waardoor het toch noch spannend werd. De winst ging uiteindelijk naar de tegenstander (14-21 en 18-21).

De tweede damessingel van Rosita Stolwijk leek verloren bij een achterstand van 18-20 in de tweede set, maar ging in de verlenging toch naar de Nijkerkse. Een derde set was nodig waarin Rosita zich goed in de wedstrijd terugknokte en uiteindelijk won (11-21, 23-21 en 21-12).

Tussenstand na de enkels 3-3. De gemengd dubbels moesten opnieuw uitkomst geven. Het gemengd dubbel van Wiesja en Caterina werd vrij eenvoudig gewonnen (21-16 en 21-14). Het gemengd dubbel van John er Rosita begon onwennig en er moest gezocht worden naar een steeds andere tactiek. In de tweede set ging het een stuk beter en werd het nog heel spannend. De Nijkerkers kwamen net iets tekort (12-21 en 21-23). Eindstand opnieuw 4-4.

Met nog 2 uitwedstrijden in het vooruitzicht lijkt handhaving prima te lukken met de huidige vierde plek op de ranglijst. Aanstaande zondag speelt BC Nijkerk in Culemborg tegen de koploper