BC Nijkerk start 2011 met winst op Smashing

maandag 10 januari 2011 NIJKERK - Na twee teleurstellende competitiewedstrijden in december met verlies tegen BC 70 de Veluwe en Thiela startte de badmintonners het nieuwe jaar een stuk beter met een 5-3 winst tegen Smashing uit Wychen. BC Nijkerk kampte met veel pech in december waarbij er veel basisspelers ontbraken door ziekte, blessures en andere verplichtingen. Er gingen in twee wedstrijden veel punten verloren terwijl het team juist na 8 wedstrijden nog ongeslagen was. Gelukkig kon het eerste team afgelopen zondag met 4 basisspelers aantreden. Alleen Econ Los kampt nog met een enkelblessure, hij heeft nog zeker 2 weken hersteltijd nodig. Tijdens de uitwedstrijd in Wychen speelde BCN gelijk. BC Nijkerk stond vooraf op een veilige 4e plek en handhaving in deze competitieronde is het uitgangspunt.

De dubbels startten tegelijk. De heren Wiesja van de Beek en John Ham kenden een spannende partij die in de derde set uiteindelijk naar Smashing ging (25-23, 19-21, 17-21).

Wiesja en John in spannende strijd verwikkeld.

De dames Caterina van Dunschoten en Rosita Stolwijk trokken de stand gelijk door in twee sets te winnen (21-13, 21-19).

Wiesja van de Beek kwam in het herenenkel duidelijk tekort tegen de talentvolle jonge tegenstander die heel sterk en makkelijk speelde (11-21, 13-21).

Caterina van Dunschoten was daarentegen duidelijk een maat te groot voor haar tegenstandster en won haar enkel in twee sets (21-11, 21-13).

John Ham speelde gedisciplineerd en had zijn opponent onder controle. De makkelijk ogende speler van Smashing was te onervaren om zijn spel aan te passen. John trok daardoor de partij in twee sets naar zich toe(21-17, 21-14).

Rosita Stolwijk had nog wat recht te zetten in haar enkelpartij. In de uitwedstrijd ging deze nog naar de tegenstandster. De return was duidelijk een partij waar Rosita haar zinnen op had gezet om te winnen. Geconcentreerd en met goed spel was er geen twijfel over wie de sterkste was. (21-12, 21-15)

De tussenstand: 4-2

Een goed uitgangspunt voor de gemengd dubbels. Wiesja en Caterina kenden wat startproblemen maar na winst in een spannende tweede set lagen er toch weer kansen. Helaas was het spel van de Nijkerkers wat wisselvallig en dat bracht de beslissing in het voordeel van Smashing (15-21, 22-20 en 18-21).

John en Rosita hadden minder moeite in hun gemengd dubbel. De twee onervaren spelers van Smashing waren goed te doorgronden en door steeds te anticiperen op hun spel bleven John en Rosita hen steeds een stapje voor. Winst in twee sets (21-18, 21-15) en daarmee de eindstand 5-3 in het voordeel van BC Nijkerk.

Met deze winst verstevigt BCN hun 4e plek op de ranglijst. Zondag 16 januari staat de wedstrijd tegen de nummer 3 BC de Lobbers op het programma, de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Er wordt om 13.15 uur gespeeld in Sporthal Watergoor.