Badminton Club Nijkerk doet goede zaken tegen directe concurrent

zondag 28 november 2010 NIJKERK - Zondag 28 november stond al in de vroege uurtjes de uitwedstrijd tegen het eerste team van Gova uit Arnhem op het programma. De nummer 5 (Gova) tegen de nummer 4 (BCN) van de ranglijst. Wiesja van de Beek moest ook dit duel wegens een kuitblessure aan zich voorbij laten gaan.

John Ham en Econ Los konden in het herendubbel geen indruk maken en verloren deze in twee sets. Ook het eerste herenenkel van John Ham ging verloren tegen een beter spelende tegenstander. De Nijkerkers keken dus al vrij snel tegen een 2-0 achterstand aan. De dames Caterina van Dunschoten en Rosita Stolwijk begonnen op de baan naast John aan de damesdubbel. De eerste 2 sets waren spannend en gelijkopgaand.

Wedstrijdformulier

Een derde set was nodig om beslissing te brengen. De Nijkerkse dames kwamen in deze derde set helemaal op stoom, het tempo ging omhoog en werd met goed spel gewonnen. Het eerste damesenkel van Caterina werd ook overtuigend gewonnen waardoor de stand op gelijke hoogte werd gebracht. Aan Econ Los en Rosita Stolwijk de eer om in hun singels het verschil te maken. Econ had een vliegende start en won de eerste set ruim, maar raakte de tweede set licht geblesseerd aan de enkel en moest gas terugnemen maar won de tweede set uiteindelijk toch. De tegenstander van Rosita bood meer tegenstand, de eerste set ging gelijk op maar werd door Rosita gewonnen. De tweede set was de druk van de tegenstandster te groot en ging verloren. Een derde set moest uitkomst bieden, het spel werd wat aangepast en de tegenstandster kon geen grote weerstand meer bieden. Met deze winst werd de achterstand omgebogen in een 2-4 voorsprong, een mooie uitgangspositie voor de gemengddubbels.

Econ en Caterina gingen goed van start, de eerste set werd net gewonnen. In de tweede en derde set was de tegenstander een maatje te groot, er kon onvoldoende druk worden gezet. De winst ging naar de Arnhemmers. John en Rosita begonnen sterk aan hun partij. Mede ook door veel fouten van de tegenstander werd er redelijk eenvoudig in 2 sets gewonnen. De Nijkerkers gingen met een 3-5 winst naar huis. Omdat de nummer 1 Culemborg dit weekend won van de nummer 3 BC de Lobbers stijgt BCN met dit resultaat naar plek 3.

De volgende wedstrijd is op 12 december tegen BC 70 Veluwe om 13:15 uur in Sporthal Watergoor.