BC Nijkerk speelt opnieuw gelijk

maandag 18 oktober 2010 11:54 NIJKERK - De badmintonners van BC Nijkerk hebben kostbare punten verloren tegen hekkensluiter Houten. In eigen huis kwamen de Nijkerkers niet verder dan een gelijkspel. Houten leek op papier een mindere tegenstander maar op de baan was daar niets van te merken.

Het herendubbel is bij de Nijkerkers John Ham en Econ Los is nog niet goed op elkaar ingespeeld. Dat bleek ook zondag. Houten pakte in die partij de eerste winst. De dames Caterina van Dunschoten en Rosita Stolwijk startten moeizaam. Maar na verlies in de eerste set en winst in de tweede was er een hele spannende 3e set nodig (24-22) om de zege binnen te fietsen.

Wiesja van de Beek begon sterk aan zijn herenenkel, maar kon toch niet voorkomen dat gedurende de tweede set de tegenstander de controle over de partij overnam en behield. In haar singlepartij was Caterina van Dunschoten duidelijk de sterkste, waarmee de ontmoeting in wedstrijdpunten weer in balans kwam: 2-2. Het tweede herenenkel van Econ Los werd een ware thriller. Er werd gevochten voor ieder punt en de strijd was tot op het laatste moment niet beslist. Uiteindelijk won de Houtense opponent in de verlenging van de derde set (21-23). Rosita Stolwijk bracht de stand voor de Nijkerkers weer gelijk.

Opnieuw moesten de gemengd dubbels de beslissing brengen. Wiesja en Caterina kregen geen grip op het spel van hun tegenstander: 3-4 Het gemengd dubbel van John Ham en Rosita Stolwijk was een pittige. De eerste set werd verloren met 28-30. In de tweede set werd het spel wat aangepast en de tactiek bleek te werken zodat er een derde set gespeeld moest worden, die met 21-18 in Nijkerks voordeel eindigde. Daarmee eindigde de wedstrijd onbeslist: 4-4.

BC Nijkerk is door het resultaat gezakt naar plek vier in de ranglijst, maar houdt zicht op plek 2 en 3. De Nijkerkers spelen zondag 7 november de eerstvolgende partij in Wageningen tegen BC de Lobbers. Dit team staat momenteel op plek 3, 2 punten boven Nijkerk op de ranglijst.