Badmintonners starten competitie met gelijkspel

maandag 20 september 2010 15:24 NIJKERK - Afgelopen weekend startte het competitieseizoen voor de badmintonners. In sporthal Watergoor speelde het eerste team van BC Nijkerk 4-4 tegen BC Gova uit Arnhem. Dit seizoen is het team aangevuld met Econ Los die gelijk startte in de herendubbel met John Ham. Dit dubbel werd verloren in 2 sets 17-21 en 17-21. De dames Caterina van Dunschoten en Rosita Stolwijk kregen onvoldoende grip op het spel en ook die dubbel ging naar de Arnhemmers 14-21 en 16-21. Eerste herenenkel van Wiesja van de Beek bracht te tussenstand op 0-3.

Vervolgens was het de beurt aan de Nijkerkers om punten binnen te halen. Het dames enkel van Caterina van Dunschoten en het heren enkel van Econ Los werden vrij eenvoudig gewonnen. Rosita Stolwijk had een pittige partij maar wist haar 'single' knap in winst om te zetten 21-17, 20-22 en 21-14. De gemengd dubbels moesten de wedstrijd gaan beslissen. Wiesja van de Beek en Caterina van Dunschoten wonnen de 1e set met 21-18 maar konden de partij uiteindelijk niet in winst omzetten.

John Ham en Rosita Stolwijk hadden een gelijkopgaande 1e set maar wonnen deze met 22-20. Ze hielden het tempo vast en pakte vrij eenvoudig de 2e set en daarmee het 4e wedstrijdpunt. Zaterdag speelt BC Nijkerk uit tegen BC'70 Veluwe uit Epe.